De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 6 - We verlaten de stad.

Vandaag gaan we de stad verlaten en gaan we de bergen in. Omdat we vandaag het grootste gedeelte van de dag in de auto zullen zitten, gaan we eerst naar met zijn 3'en naar de sportschool. Daarna hebben we ons opgefrist, de boel bij elkaar gepakt en hebben we ontbeten bij Panora Bread.

We gaan eerst nog voor een snelle verkenning van de stad Denver. Denver is de dunstbevolkste stad van de USA. Dit betekent dat het heel uitgestrekt is met weinig hoogbouw. En in geval van Denver: met heel veel parken en van die typisch Amerikaanse straten met vrijstaande villa's met veranda's en een ruime parkeerplaats voor een inpandige garage. Het doet in ieder geval heel vriendelijk en relaxed aan. We bezoeken het historisch centrum van Denver. Dit is echt verrassend mooi. Prachtige gebouwen (oude pakhuizen die zijn omgebouwd tot mooie appartementen complexen met gezellige restaurants), mooie verzorgde straten en een heel mooi station (met name van binnen). We hadden hier nog wel wat langer kunnen verblijven maar we moeten door naar de Rocky Mountains.

We laten dan vrij snel de stad achter ons en komen in een prachtig berggebied. We passeren een vreemd dorpje Black Hawk dat louter uit casino's bestaat. En we komen door het plaatsje Nederland. Na - zoals waarschijnlijk alle Nederlanders doen - een foto gemaakt te hebben bij het plaatsnaambordje, lopen we door het cowboy achtige dorpje dat ook nog een cannabis shop met een Nederlandse vlag heeft. We vervolgen de prachtige bergweg (Peak to Peak way) over de uitlopers van de Rocky Mountains. Het hoogste punt van de weg is 3000 meter! Net voordat we in Estes Park (onze verblijfplaats voor de komende 2 nachten) komen maken we nog een wandeling rondom een erg mooi gelegen bergmeer. Prachtig met al die hoge bergtoppen om je heen.

Het appartement is een typische Amerikaanse lodge zoals je die ook in de films ziet. Een rij van aaneengeschakelde houten huisjes met een loopveranda ervoor en een parkeerplaats recht voor je hut. Het is prachtig weer, dus we gaan nog even naar het zwembad. Daarna gaan we naar het dorp om wat te eten. We zitten nog even in een park waar twee cowboys de beste songs van John Denver vertolken. Erg leuk. Daarna hebben we (Maarten en ik in ieder geval) grote stukken vlees verorberd in een gezellige BBQ tent. De doggybag voor de resten hebben we - in tegenstelling tot de meeste Amerikanen - maar afgewezen.

Een mooie dag werd hiermee afgesloten. Morgen gaan we naar Rocky Mountain NP. Alleen jammer dat de weersvoorspelling niet zo goed is. Na alle voorgaande dagen met zonneschijn wordt er nu regen verwacht ....