De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 7 Rocky Mountain Park

Hallo allemaal,

Anders dan de vorige dagen worden we vanmorgen wakker met bewolkt weer. Hopelijk gaat het wel droog blijven.... Eerst hebben we een lekker, maar heel eenvoudig, typisch  Amerikaans ontbijt in het hotel.

Daarna gaan we naar het Rocky Mountain National Park. Aan het begin van het park kopen we eerst een parkpas voor vandaag en de komende dagen en de nog volgende parken. De bedoeling was de Bearlake Road af te rijden en daar te gaan wandelen. Helaas mochten we niet zover rijden in verband met drukte in het park. We hebben toen ergens de auto geparkeerd en gingen verder met 2 gratis shuttle bussen tot Bear Lake.

Vandaar uit hebben we een behoorlijk pittige wandeling gemaakt. Zelfs de mannen waren op het laatst moe. Ik vond vooral de heenweg zwaar vanwege de flinke klim. We zitten ook steeds op een hoogte van ca 3000 meter ! Je merkt dus wel dat het ijle lucht is. De wandeling ging eerst naar Nymf Lake. Heel erg mooi ! Daarna weer hoger klimmen naar Dream Lake. Zo mogelijk nog mooier ! Maarten kon zich ook goed uitleven met het klimmen en klauteren op rotsen ! Bij dit meer hebben we even wat gegeten : we hadden macaroni salade mee. Daarna nog een laatste zware klim, ook omdat de zon begon te schijnen, tot Lake Emerald. Ook prachtig, en bijna bij de sneeuw ! In totaal hebben we ruim 2 uur berg op gelopen. In de helft van de tijd zijn we daarna naar beneden afgedaald en met de shuttlebus terug naar de auto gereden. Op de terugweg zagen we in het dorp nog 5 elk's de weg over steken ! Geweldig ! Wat zijn die beesten trouwens groot ! Bijna net zo groot als een paard !

Om 5 uur waren we terug bij het hotel waar we ons meteen omgekleed hebben en weer op pad gingen. Vanavond naar een cowboy show met diner, Lazy B presenteert een chuchwagon Dinner en Western Entertainment avond ..... We wisten niet wat we konden verwachten maar het was hilarisch ! Vooral het eten.....we moesten een bord bijna in de keuken ophalen en daarna werd het eten door enkele cowboys uit een grote pan opgeschept. Wat vlees, een gepofte aardappel en bruine bonen.....we hebben wel eens lekkerder gegeten....haha.... De show daarna was leuk ! Echte western muziek ! Om half 9 was het weer afgelopen en om 9 uur vielen we in het hotel uitgeput op bed neer ! Het was een erg mooie, geslaagde dag !

Lieve groetjes,

Irene

Jan van Eijs

Ik ben al moe bij het lezen van het verslag van al dat geklauter en geklim naar de top. Ik kan me best indenken dat jullie savonds als een blok in dat bed vallen. Maar.... het is wel de moeite waard. Het zijn prachtige fotos. Wat die herten betreft dacht ik eerst dat jullie die hadden meegenomen van bij Ton, maar het waren weer anderen. Ga verder met genieten en houd jullie taai.