De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 8 - Over de hoogstgelegen weg van de US

Voor vandaag staat een interessante rit op het programma: van Estes Park naar Aspen. Lang (400km), maar o zo mooi!

We vertrokken om half tien uit Estes Park en reden de US 34 op. De US 34 loopt door het bergachtige gebied van het Rocky Mountain NP. De weg stijgt naar 3.713 meter en is daarmee de hoogstgelegen doorgaande weg van de Verenigde Staten. Het mooie uitzicht werd helaas vaak ontnomen door de laaghangende wolken (als je van laag kan spreken op 3000 meter hoogte) maar er waren bij tijd en wijle ook stukken met een zeer mooi vergezicht. Op een van de hoogste punten van de berg zagen we in de verte een kudde van wel 30 Elks. We liepen over een heuvel om wat beter zicht te hebben op de imposante dieren. Even later was het nog mooier toen we vanuit de auto op een lager gelegen bosrand wel 10 Elks zagen in een heel mooi zonlicht. Volgens Irene leek het op een tafereel in de Droomvlucht in de Efteling, maar nu in het echt. We maakten ook nog een wandeling rondom het Irene Lake.

Rond 1 uur verlieten we het national parc. De natuur bleef echter afwisselend en mooi. Het werd zelfs betoverend mooi op US 24 waar we op de autobaan tussen hoge rotswanden reden. We hebben met de go pro doorlopend filmpjes gemaakt. In het laatste deel van de reis werden we opgeschrikt door een dode beer die langs de weg lag. Zag wel akelig uit, zo'n groot dier.

Om half 6 kwamen we aan in Aspen Snowmass, een beroemde en mondaine wintersportplaats. We hebben hier een erg luxe hotel (vergeleken met de cabin die we in Estes Park hadden, maar die was ook leuk). We hebben lekker gegeten bij een Mexicaans restaurant en hebben toen nog even in de hot tub (bubbelbad) gezeten. Daarna nog even lekker gechilled (zoals Maarten dat noemt) op de kamer voor het slapen gaan.

Henk

Hallo vakantiegangers, jullie beleven wel de ene na de andere hoogtepunt ?. Ik heb nog even vraag. Kunnen jullie de kaart nog aanpassen met de juiste route beschrijving?

Marc

Hallo Henk,
Leuk dat je meeleest en meekijkt. Irene heeft de locatie bij de verschillende dagen aangepast. Weet Judy de naam van de mooie vogel? ?

Irene

Hoi Hay en Anne-miek, misschien weet Hay ook wel wat voor vogeltje het is !?

Judy

Helaas mijn vogelboek van Amerika is al ingepakt....
Had het idee hem niet meer nodig te hebben dit jaar.
Het is wel familie van de vink, maar verder kom ik niet.