De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 1 Vertrek

Hopelijk de eerste dag van onze vakantie ! De wekker gaat vroeg af vandaag. Om half 5 staan we op en natuurlijk kijken we eerst hoe de vlucht er voor staat. Hij is verbeterd ten opzichte van gisteravond ! Gisteren was de vlucht nog overboekt, maar nu zijn er nog 6 lege stoelen .... we vertrekken dus met goede hoop. Om half 6 nemen we de bus naar Schiphol en daar begint het spannende wachten .....Om half 10 horen we dat we alle 3 mee kunnen !! Jipppppieie..... Jammer genoeg zitten we niet in de business class, maar wel in de economy comfort ! We hebben heel veel beenruimte ! Prima plaatsen dus ! Wat een geluk weer !! Nu vertrekken we voor een vlucht van 11 uur .... 9100 kilometer..... We kijken wat films, slapen en puzzelen wat en krijgen 2 keer lekker te eten. KLM doet het prima ! Uiteindelijk zijn we toch blij als we rond 9 uur in de avond landen in San Francisco. De tijd hier is 12 uur in de ochtend. Het tijdsverschil met Nederland is nu dus 9 uur. We hebben dus nog een hele dag voor de boeg ! Met de metro rijden we in een uur naar ons hotel in Oakland. Prima, typisch Amerikaans hotel. Hier rusten we eerst wat uit. Maarten boft want die heeft steeds een eigen tweepersoonsbed ! We vallen dan ook als een blok in slaap. Dat uurtje dat we wilden slapen wordt iets langer....uiteindelijk staan we om half 6 pas op. We verkennen de omgeving van het hotel, een leuk haventje en eten nog wat bij een gezellig restaurant. Terug in het hotel lezen, puzzelen en schrijven we nog wat voordat we de dag eindigen in de zeer warme jacuzzi buiten bij het zwembad. Daarna kruipen we vroeg het bed in !

Groetjes,

Vanuit San Francisco,

Irene

Jan van Eijs

Het is wel even wennen aan dat tijdverschil, maar na de nachtrust in het hotel zullen jullie wel een beetje in de race zitten. Ga maar lekker genieten. Groetjes.