De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 18 - Dole ananasplantage

Op onze 2e volle dag op Hawai beginnen we met een half uurtje sportschool. Na een lekkere douche gaan we op pad via de Northshore van het eiland. We kopen een brood in de supermarkt en vinden dan een prachtig plekje om het ontbijt te nuttigen: op een boom op Sunset beach. We genieten van het brood, het prachtig blauwe water met het witte strand en maken nog een korte wandeling langs het strand om wat mooie plaatjes te schieten.

Dan rijden we door naar een ananas plantage van Dole, het merk dat we in Nederland ook altijd eten. De plantage is omgevormd tot een toeristische trekpleister met een treintje, een botanische tuin en een doolhof. We bezoeken alleen de botanische tuin die erg mooi is, maar ook redelijk prijzig is qua toegang voor het kwartiertje dat we er doorbrengen. Er is ook een grote winkel met allerlei ananasproducten. We selecteren een bakje ananasijs met ananas stukjes. Deze smaken echt overheerlijk.

We rijden daarna via de mooie kustweg terug naar het hotel, een rit van een uur door drukte op de kustweg. We bezoeken een mooie Mormonen tempel in het dorp waar wij zitten. We worden aangeklampt door een Japans en zuid Koreaans meisje die volgelingen zijn en ons uitleg geven over de tempel en de Mormoonse kerk.

We relaxen dan ongeveer 1.5 uur rondom het zwembad, waarna we weer op pad gaan. Doel is de valley of temples. Dit is een mooie heuvel met hierop enkele tempels en kerken. Er is vandaag een speciale festiviteit bij een Chinese tempel. Op het einde van het feest worden er in een meertje op de top van de heuvel lampionnen in het water gelaten om overledenen in het afgelopen jaar te eren. Het was wel een indrukwekkende gebeurtenis. Daarna reden we in het donker terug naar het hotel waar we de dag afsloten met een hapje eten in het restaurant van het hotel.