De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 20 - Humuhumu-nukunuku-apua´a

Vandaag hebben we een dagtocht gemaakt naar het Hanauna Bay Nature reserve, de beste plek op Hawaii om te snorkelen.

We vertrokken om half 11 na een ontbijtje. De afstanden zijn niet groot op Hawaii, maar de gemiddelde snelheid is door de vele stoplichten en kleine wegen ook niet hoog. Om 12 uur arriveerden we bij de prachtige baai in de buurt van Honolulu. De entree lag hoog boven de baai. Van hieruit had je een prachtig zicht op het strand en het blauwe water met de doorschijnenende koraal riffen. Voordat we naar de baai mochten afdalen moesten we verplicht een 15 minuten durende film bijwonen over het unieke natuurgebied. Hier werd ons op het hart gedrukt om niet op de koraalriffen te stappen bij het snorkelen.

Vervolgens betraden we het water en dreven we met onze snorkels boven de riffen. Dit was echt prachtig. Je zag vissen van verschillende grootte met de meest prachtige kleuren. Soms zag je een hele school met mooie vissen voorbijkomen. Ons doel was om de nationale vis van Hawaii, de humuhumunukunukuapua'a (dit is de echte naam...) te zien. Dit is ook gelukt.Het geheel was echt indrukwekkend. Enige  nadeel dat je bij tijd en wijle een slok zoutwater naar binen kreeg via het slangetje in de mond. Maar dat namen we voor lief. Na 1.5 uur snorkelen ging ik uitgeput terug naar het strand en 15 minuten later kwamen Irene en Maarten ook terug. Na ons opgefrist te hebben gingen we weer naar boven, een mooie ervaring rijker.

We reden via een mooie kustweg terug naar het hotel. We stopten op enkele mooie uitzichtpunten. Aangekomen bij het hotel gingen we nog wat eten halen in een winkelcentrum en vermaakten we ons met het opeten van het gehaalde eten, in de hottub zitten, wodka cola drinken en kaarten. Het was weer een mooi dagje.