De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 17 - Relaxen op Hawaii !!

In Hawaii gaan we rustig aan doen, dus we hadden afgesproken vanmorgen uit te slapen. Ik was om half 7 echter al weer wakker, weer een jetlag van 3 uur ..... haha.....we kijken nog niet uit naar de terugreis.....we hebben straks 12 uur tijdsverschil .... Marc en Maarten waren om half 8 ook al wakker. Omdat we ook gewoon fit waren lagen we daarom al lekker vroeg aan het zwembad. Heerlijk zwembad hier, in een mooie tuin met palmbomen. Het is heerlijk weer, ca 30 graden met een behoorlijke wind. De lucht is blauw maar op sommige plekken ook dreigende wolken. Benieuwd wat het vandaag gaat worden. We liggen lekker de hele ochtend te lezen en gaan vaak het zwembad in. Ook steeds heel even in het bubbelbad, maar dat is hier echt te heet....niet vol te houden.....

Rond half 1 vertrokken we eerst naar een supermarkt hier in de buurt om boodschappen voor het ontbijt/lunch te doen. Deze hebben we aan de overkant van het hotel in een bos aan het strand/zee opgegeten. Wat een heerlijke plek ! En wat een prachtige blauwe zee is het hier ! Heel mooi ! Ook nog een stukje over het strand gewandeld.

Daarna zijn we met de auto naar de North Shore gereden. Af en toe stoppen en wat wandelen en genieten van de prachtige uitzichten.

Het langst bleven we bij Haleiwa Beach Park omdat we daar enorm grote schildpadden zagen in de zee. We hebben er wel zeker 20 gezien. Ze waren echt groot, ca 40 bij 80 cm ! Ze spoelden steeds net op het strand aan en dan spoelden ze weer terug de zee in. Jammer omdat we zo niet zo goed foto's konden maken. Maar zeker weer indrukwekkend om mee te maken !

Om ca 5 uur waren we wat oververhit en zijn we in het plaatsje Haleiwa bij de Beachclub wat gaan drinken en eten. Een bordje inktvisringen en een bordje patat, wat heerlijk was. Op de terugweg naar het hotel hebben we bij de supermarkt nog een yoghurtje en wat fruit gekocht voor vanavond bij het zwembad. Ondanks dat we ons vandaag goed ingesmeerd hadden is mijn hoofd best rood (bruin) geworden, in de supermarkt keek de cassiere me lachend aan en zei op zo'n typisch Amerikaanse manier : You are glowing ......haha .....

Tot 10 uur hebben we nog lekker buiten bij het zwembad gezeten, zwemmen, bijna verbranden in de hot tub en een potje gekaart.

Was een heerlijke relaxte dag.