De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 2 San Francisco - Down Town

Zoals verwacht waren we vandaag al heel vroeg wakker. Irene en Maarten vanaf half 6 en ik om half 7. Irene en Maarten zaten om half 7 al bij de gym. Om 7 uur zijn Maarten en ik 6 km gaan rennen langs de kustlijn achter het hotel. Daarna gingen we in het hotel ontbijten. Voor Amerikaanse begrippen een heel uitgebreid ontbijt. Heerlijk!

We gingen meteen op pad. We lieten ons met de hotelshuttle afzetten bij de metro en kwamen om 10 uur aan in het centrum van San Francisco. Boven de grond werden we meteen geconfronteerd met een beroemd tafereel in San Francisco: het draaien van de tradionele cable cars op het eindpunt van de route. We namen echter niet deze mooie trammetjes maar deden hetzelfde parcours met de benenwagen. Dat viel niet mee. Het ging enorm stijl omhoog in de karakteristieke straten van San Francisco. Was wel erg leuk. Na een anderhalf uur lopen hebben we een kopje koffie (nou ja, kopje, het was een Amerikaanse maat, een soepkom dus) gedronken.

Daarna verder door de Chinese wijk, de Italiaanse wijk en toen naar de " croociest street", de meest bochtige straat van de wereld in de Lombard street. Hier wat mooie plaatjes geschoten. Van hier daalden we af naar zeelevel waar de bekende piers van San Francisco liggen. Op de bekendste pier (nummer 39) was het weer een gezellige bedrijvigheid in een Disney achtige sfeer. We vervolgden de weg langs de kust tot pier 1 die grenst aan het financial district. De voeten begonnen inmiddels bij ons allen flink pijn te doen na meer dan 6 uur lopen.....

Het weer is overigens prachtig. In de zomer is het vaak (meestal) mistig in San Francisco. Echter vandaag is het strak blauw en rond de  20 graden. Heerlijk en ideaal om deze prachtige stad te verkennen. Laatste etappe was over de market street naar het winkelgebied. Hier heeft Irene wat rondgeneusd terwijl Maarten en ik genoten van een aantal fantastische straatmuzikanten.

Daarna gingen we naar de Cheese factory op de 8e verdieping op Union square voor een hapje eten. Het was er extreem druk en we moesten 1 uur wachten. Veel mensen gingen 1 verdieping lager waar de meubelafdeling van de Macey (een soort Bijenkorf) is en installeerde zich behaaglijk in de banken en sofa's. Dat deden wij ook maar. Na een ontspannen uurtje in de zetels hebben we lekker gegeten en zijn toen via de metro en shuttlebus weer terug naar het hotel gegaan. Uitgeput (zeer zere voeten) en voldaan vielen we in slaap.

Jan van Eijs

Nog even doorgaan met lopen en rennen en dan pakken jullie als afsluiting van de Amerika reis nog ff de marathon van New York mee.
Jullie praten over mooie plaatjes die jullie geschoten hebben, maar wij krijgen niets te zien. Klopt dat.
Alweer veel groetjes, veel plezier en morgen weer een leuke dag.

Maarten

Mijn welgemeende excuses maar mijn jetlag weerhoud mij ervan de fotos te plaatsen.. Vanavond komt er een update van gister en vandaag.. Excuses voor het ongemak