De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 3 San Francisco - Golden Gate bridge

Hallo allemaal,

Omdat Maarten deze vakantie voor de foto's op de site zorgt, ben ik, Irene, vandaag weer aan de beurt om het verslag te schrijven. We waren ook vandaag weer vroeg wakker. We begonnen de dag met appen met Sanne. Het tijdsverschil met Sri Lanka is 12 uur, dus als wij wakker worden is het daar avond en zijn we meestal gelijk even in het hotel waar we wifi hebben en dus kunnen appen.

Na weer een heerlijk ontbijt vertrokken we om 10 uur richting centrum. Daar hebben we fietsen gehuurd waarmee we de dag volmaakten. Eerst reden we langs de kust van pier 1 tot pier 45 richting de Golden Gate Bridge. Als tussenstop gingen we naar de Palace of Fine Arts. Een heel mooi monumentaal gebouw in een heel mooie parkomgeving met mooie vijver en bloemen. Was zeer de moeite waard. Daarna fietsten we verder naar de Golden Gate Bridge. Het laatste stuk moesten we lopen, zo stijl ging het omhoog. Onderweg hadden we prachtige uitzichten op de brug. Ook omdat we supermooi weer hebben, met een strakblauwe lucht. Vaak zit de brug namelijk in de wolken, ook in de zomer !

Boven aangekomen zijn we helemaal over de brug naar de overkant gefietst. De hangbrug is bijna 3 kilometer lang. Wat een belevenis ! Heel bijzonder ! Vanaf de brug had je ook nog een prachtig uitzicht op de skyline van San Francisco.

Aan de overkant ging het alleen nog maar (heel hard) bergafwaarts tot in het zeer gezellige plaatsje Sausalito. Inmiddels was het al half 3 en zijn we bij een leuk Italiaans restaurantje wat gaan eten. Vervolgens zijn we nog door het plaatsje gefietst en uiteindelijk (na 1,5 uur wachten) met de ferryboot terug gevaren naar San Francisco. Daar hebben we om half 7 de fietsen ingeleverd. We werden bij de fietsverhuur op zijn Amerikaans ontvangen: iedereen ging schreeuwen en klappen omdat we goed gefietst hadden en het gehaald hadden ! Grappig !

Daarna weer een lange tocht met de metro terug naar het hotel. Eerst zijn we nog even in de warme jacuzzi geweest en daarna hebben we nog een broodje op de kamer gegeten.De dag sloten we af met lezen, verslag schrijven etc.

Groetjes,

Irene

Jan van Eijs

Hebben ze in Amerika de e-bikes nog niet uitgevonden, dan hadden jullie dat steile stukje niet hoeven te lopen. Wanneer ik het verhaal lees, dan proef ik dat jullie echt vakantie aan t vieren zijn. Mij lijkt wel dat jullie 's avonds als een blok in bed vallen en de hele nacht door slapen. Ga zo door en blijf genieten.

Henk

Hallo vakantiegangers. Ik geniet van jullie verhalen. Dat fietsen is inderdaad een belevenis... erg leuk om te doen.

Irene

Jullie hebben toch diezelfde tocht gefietst ? Ook naar Sausalito ? Was echt heel leuk !