De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 4 Laatste dag SF

Na 2 fysiek heftige dagen besloten we vandaag een iets relaxter programma aan te houden. Na het weer heerlijke ontbijt ging ik het 5.7 km rondje lopen langs de San Francisco Bay. Erg mooi met uitzicht op de skyline van de stad. Haas Maarten was er niet bij waardoor ik 2 minuten langer op het rondje deed als 2 dagen geleden. Na een snelle douche stapten we 3 op door het hotel aangeboden fietsen. Het waren wat rare exemplaren met een heel breed stuur en een laag zadel en dikke banden (een soort Harley Davidson in de vorm van een fiets). We fietsten bij wederom fantastisch weer een leuke rit langs de baai. Het was er inmiddels alweer middag en stapten daarom een leuk Mexicaans tentje in waar we lekker gegeten hebben. Daarna hebben we nog even bij het zwembad van het hotel gezeten en gezwommen.

Daarna was het tijd om af te reizen naar Ton en Anna, een neef van mij, die al 4 jaar in USA wonen. Na een uurtje reizen kwamen we in Walnut Creek waar Ton ons oppikte bij het metro station. Hun huis lag in een mooie en groene wijk. Ton vertelde dat de huizen hier peperduur waren. Hun huis kostte maar lieft 1.5 miljoen.... Er was nog een andere familie bij hen op bezoek (kennissen die ze kenden van hun tijd bij Dow Chemical in Nederland). Matteo en Dylan waren er ook. Het werd een hele gezellige avond met een barbecue (en voor Maarten weer eens wat biertjes, binnenshuis mag dit wel, buitenshuis alleen als je 21+ bent). Dylan bood aan om ons met zijn auto weg te brengen. Een Amerikaanse wet geeft aan dat iemand van onder 21 niet na 11 uur zonder een volwassene mag rijden. Dit betekende dat we om 10 uur weg moesten rijden zodat Dylan om 11 uur weer terug in Walnut Creek kon zijn. Toen we wegreden bij hun huis kwamen we nog 3 herten tegen in de straat. Dit was niet ongewoon. Deze hadden vanochtend nog bij hen in de tuin gestaan nadat ze over een 1 meter hoog hek hadden gesprongen..... Dylan bracht ons weer veilig thuis zodat we om half 12 ons hoofd ter ruste konden leggen.