De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 9 - Prachtige Maroon Bells

Hallo allemaal,

Vandaag worden we om 8 uur wakker. Best laat, dus de jetlag is voorbij. Eerst vertrekken Marc en Maarten met z'n tweetjes om een wandeling naar de bergtop te maken. Het hotel ligt hier in zo'n wintersportplaats al hoog boven op een berg, dus ze hoeven de deur maar uit te lopen en de klimtocht kan beginnen. Dit in plaats van de sportschool ..... In de tussentijd heb ik gebeld met Nederland en Sri Lanka ..... Gelukkig maakt iedereen het goed ! Om half 10 waren Marc en Maarten weer terug. Ze hebben een mooie wandeling dwars door het bos gemaakt. Ze hebben de hele tijd gezongen .... haha......toch bang om beren tegen te komen !

Iets na 10 uur vertrokken we al. Eerst hebben we hier in het dorpje Snowmass Village bij een leuk tentje op het balkon ontbeten. Daarna met de auto naar het dorpje Aspen Highlands, een kwartiertje hier vandaan. Vandaar gingen we met een shuttlebus weer hoger de bergen in naar Maroon Bells. Echt weer een fantastisch mooi meer ! Afhankelijk van waar je stond en hoe het zonlicht viel nam het meer verschillende kleuren aan, van blauw, groen tot oranje-rood. Echt super ! Daar hebben we twee trails gelopen. Een was heel gemakkelijk, alleen langs het meer af. De tweede was iets zwaarder, wat meer berg op en heel kleine paadjes. Maarten vond het uitdagend genoeg. Het was weer schitterend mooi ! Geweldig mooi meer, prachtige bergen met sneeuw op de achtergrond en heel veel bloemen ! Wat een overweldigend natuurschoon hier ! Later gingen we weer met de shuttlebus naar beneden. Op de heenweg hadden we als chauffeur een oudere Amerikaanse mevrouw die uitleg gaf over de prachtige natuur om ons heen. Op de terugweg een oudere man die liedjes ging zingen terwijl hij ons naar beneden reed. Heel leuk ! Beneden aangekomen, wat eigenlijk nog heel hoog is hebben we nog heerlijk relaxed zitten koffie drinken. Genieten ! Daarna zijn we nog even door het dorpje Aspen gelopen. Een heel sjiek en duur wintersportplaatsje. Toen terug naar het hotel omkleden en hier in het dorpje Italiaans gaan eten. Dit dorpje bestaat uit 2 delen. Het hotel ligt in het hoogste gedeelte. Om te eten gingen we met de kabelbaan naar het lagergelegen gedeelte. We hebben weer lekker buiten zitten eten met uitzicht op de kabelbaan en het hogergelegen gedeelte van het dorpje. Was weer een heel gezellige lokatie !

Terug in het hotel zijn we nog een half uurtje in het bubbelbad gegaan en daarna relaxen op de kamer. Het was weer een super dag !

Groetjes,

Irene