De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 10 - Drive and shop

Wat gaat het toch snel. We beginnen al aan dag 10.... Vandaag reizen we van Aspen-Snowmass Village naar Moab. Een tocht van zo'n 400 km.

Binnen onze reis met stad en natuur heeft Irene ook nog een parallele route samengesteld met hierin een aantal winkelketens die in Nederland niet voorkomen en waar ze in eerdere USA reizen met plezier heeft geshopped. Hiervoor zijn stops voorzien in San Francisco, Denver, Las Vegas, Honolulu, en vandaag in het bij shopaholics iets minder bekende Grand Junction. De tomtom brengt ons moeiteloos naar het afgelegen winkelcentrum. Irene werd afgezet (losgelaten) bij de winkel en Maarten en ik gingen eerst nog bij een aangrenzende supermarkt wat inkopen doen. Nadat we stiekem nog een donut hadden genuttigd gingen we de winkel in. Er werd meteen gevraagd of we bij Irene hoorden. Toen werden we naar een pashok gebracht met de naam Irene erop :-). Irene heeft wat leuke kleren gekocht hier. Het moet echter gezegd worden dat Maarten al meer kleren heeft gekocht dan Irene op de vakantie. Er is sprake van een shopking in plaats van een shopqueen.

Na deze stop reden we in 2 uur door naar Moab met onderbreking van een picnic op een hele mooie plek in de woestijn van Utah. Om 5 uur kwamen we aan in Moab waar we een mooi hotel hebben. Na het eten (bij Denny's, een typisch Amerikaanse keten waar het diner iets goedkoper is) reden we het Arches NP in (het ligt op 5 km van Moab) voor de zonsondergang. We hadden geen hoge verwachtingen aangezien het al aardig begon te schemeren en het erg bewolkt weer was. We werden echter getrakteerd op een fantastisch uitzicht bij het eerste uitzichtpunt in het park. Het leek wel of de rotsen in het park licht gaven, het was echt fantastisch mooi. We waren bijna alleen in het park. Een onvergetelijke ervaring! Morgen willen we hier overdag en in de avond naar terug gaan om het park verder te ontdekken. Een mooi vooruitzicht als we ons hoofd te ruste leggen in Moab.