De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 11 - Canyons en Arches

Wat weer een prachtdag ! We komen nu (half 10 in de avond) terug van een lange, maar weer geweldige dag ! Ik ben moe, heb net lekker gedoucht en probeer nog even snel een verslagje te schrijven.

Om 8 uur waren we weer wakker. Ook hier in het hotel in Moab hebben we weer een goed ontbijt. Maarten kan zich weer uitleven met wafels bakken ! Maar ook heerlijk vers fruit ! Het wordt ook hier in Amerika zeker wel wat gezonder allemaal !

Nu we uit de Rocky Mountains zijn en hier in Utah zitten is het weer ook een stuk warmer geworden. Vandaag is het strak blauw en maar liefst 37 graden. Gelukkig is het wel heel droge hitte. Als je je rustig houdt goed te doen. Maar wij trekken er op uit en maken wandelingen ......dus ontzettend heet !!

Als eerste gaan we naar Canyonlands National Parc, hier een half uurtje vandaan. Bij diverse uitzichtpunten stoppen we en bekijken we de prachtige natuur. Bij de Grand View Point Overlook hebben we een wandeling gemaakt langs de rand van een canyon. Onbeschrijfelijk mooi ! Niet uit te leggen, dus maar naar de foto's kijken !

Tussen de middag eten we ergens op een picknickplek een broodje en een stukje rabarbertaart. Die picknickplekken hier zijn echt geweldig ! Op de mooiste lokaties staan er diverse soort van carports waaronder je lekker in de schaduw kunt zitten. Er is zelfs een soort van opritje bij waar je de auto neer kunt zetten. De plekken zijn zo ver van elkaar af dat je je buren niet kunt zien en je dus gewoon midden in de natuur zit. Heerlijk ! Daarna nog een wandeling gemaakt bij de Mesa Arch. Een mooie rotsachtige boog met op de achtergrond de canyons. Prachtig mooi !

Daarna weer verder naar Dead Horse Point State Parc. Op het eind van dit park had je een geweldige overlook ! In de vorm van een hoefijzer keek je op een rivier rondom enorme rotspartijen. Ook niet uit te leggen, dus maar weer foto's kijken !

Even verder op zagen we midden in de woestijn kleurrijke verdampingsvijvers waarin zout wordt geproduceerd. Ze waren felblauw van kleur ! Heel indrukwekkend !

Nadat we dit park gezien hadden en we inmiddels best moe waren en zeker oververhit besloten we om vandaag een keertje extra vroeg (al om 6 uur) te gaan eten. Dit omdat we het laatste park van vandaag, Arches, in de avond wilden gaan bekijken. Maarten wil mooie foto's van de zonsondergang gaan maken. En dat is zeker gelukt ! We hebben bij wat uitzichtpunten wat stops gemaakt onderweg naar de Windows. Daar zijn we tot half 9 gebleven, totdat de zon helemaal onder was. Adembenemend mooi. Maarten nam na een klimpartij op de rotsen met zijn bescheiden camera plaats tussen wat Japanners en Chinezen met enorme camera's. Hij heeft mooie foto's gemaakt ! Marc en ik zaten een stukje verderop op een paar rotsen te genieten van de mooie zonsondergang.

Om half 10 waren we dus weer op de kamer. Lekker douchen, even appen met Sanne, foto's kijken en nog wat lezen en dan weer lekker slapen !

Groetjes,

Irene

Henk

Zijn weer prachtige foto's geworden :-)