De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 12 - Over de scenic byway US 12

Vandaag reisden we van Moab naar Kanab. Een reis van bijna 600 km door prachtig natuurschoon.

We vertrokken om 10 uur na lekker ontbeten te hebben en nog wat inkopen te hebben gedaan. De eerste 200 km waren wat minder interessant. Reden voor Irene en Maarten om de oogjes nog even te sluiten in onze ruime Dodge Grand Caravan. Echter hierna hadden we alleen maar spectaculaire wegen. Eerste interessante gebied was Capitol Reef, het 4e nationale parc op onze reis. Hier hebben we een picnic gedaan op een mooie plek. Daarna reden we de US 12 op, een scenic highway, die we 115 mile (meer dan 160 km) hebben gevolgd. Deze highway wordt de mooiste genoemd in de staat Utah. En wij kunnen dat alleen maar beamen. Het landschap is indrukwekkend, en verschilt om de 10-20 km. Dan is er weer bosachtig gebied, dan puur rotsen in kleuren groen en grijs, dan weer in oranje en wit. De weg slingert zich omhoog en omlaag en je kan soms kilometers ver kijken. Het is moeilijk uit te leggen hoe mooi dit is, zelfs niet met de vele foto's die we maken. We maken ook filmpjes tijdens het autorijden om de prachtige beelden een beetje terug te kunnen halen. De hooggelegen wegen voor Escalante spanden de kroon. Onvergetelijk! Op de laatste kilometers van de U 12 kwamen we voorbij Bryce Canyon. We zijn nog wel uitgestapt bij wat uitlopers van de Bryce, maar hebben het park (waar we 3x zijn geweest, het is echt schitterend) rechts laten liggen omdat het onmogelijk is om alle parken te bezoeken.

Om kwart over 6 kwamen we aan in Kanab. We zijn bij de pizzahut gaan eten. In tegenstelling tot wat we tot nu toe hebben ervaren in Amerika, was de service echt super slecht. En de pizza ook nog (lauw en te kazig). Het is normaal hier om 20% fooi te geven (de bedieners krijgen bijna geen loon en teren op de fooien), en we geven dit ook iedere keer, maar deze keer hebben we het afgedaan met een schamele 5% (voor de moeite). Daarna nog even gesport in de gym en zwembad en verdere avond lekker ontspannen op de kamer.