De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 13 - Zion National Parc

Hallo allemaal,

Een dagje Zion National Parc ! En wat voor een dag weer !

Om half 8 werden we wakker en na wat ge app met Nederland en Sri Lanka en een lekkere douche hadden we een lekker Amerikaans ontbijtje. Ook hier weer prima in orde !

De rest van de dag hebben we dus in Zion doorgebracht. Zion staat vooral bekend om zijn canyons, maar er zijn ook groene bossen, droge woestijnachtige gebieden, hoge uitzichtpunten en diepe dalen. Vooral ook rotsen en zand in de bruin-rode kleuren die het park heel mooi maken. De aangelegde weg door het park is ook van bruin-rood asfalt. Maakt het vind ik een zeer mooi park. Maarten als bouwkundige vindt dat de weg goed aangepast is aan de natuur !

We reden eerst met de auto naar het visitor center. Vandaar mocht je niet meer verder met de auto het park in en namen we weer de free shuttle bus. Op het verste punt in het park (Temple of Sinawava) stapten we uit en was het de bedoeling om naar de Narrows te lopen. Eerst liep je ca 1,5 km langs de rivier, de zogenaamde Riverside Walk. Was vrij vlak en goed te doen, behalve dat het vandaag pittig heet is, namelijk 36 graden in de brandende zon. Ook werd het pad steeds versperd door grote squirrels, soort van eekhoorns. Er wordt voor gewaarschuwd dat je ze niet mag voeren (hier staat zelfs een boete voor van 100 dollar) en dat ze kunnen bijten, maar die beestjes zijn heel brutaal en komen zelf op de mensen af......met zo'n grote vind ik dat niet zo leuk......Op het eind werden onze gymschoenen verruild voor waterschoenen en liepen we verder door het water in de rivier. Marc en ik hebben laatst iets soortsgelijk gedaan in Italie en daar liep je redelijk goed over kiezelstenen. Hier lagen dikke keien en tegen de stroming in was het een pittige tocht. Af en toe zag je ook mensen in het water vallen omdat het zo moeilijk lopen was. Met deze hitte gelukkig niet zo erg. Gelukkig zijn wij wel droog gebleven. We hebben zo'n 1,5 uur door het water geploeterd, maar echt een nauwe kloof werd het nog niet. Dat viel ons eigenlijk wel wat tegen. Op de terugweg zijn we nog bij een andere halte van de shuttle bus uitgestapt om even een welverdiend ijsje te eten. Pas het eerste deze vakantie !

Om half 7 waren we weer in het hotel terug en na ons wat opgefrist te hebben gingen we eten in het kleine plaatsje waar we nu zitten, Kanab, in het Rocking V Cafe. Anders dan de naam doet vermoeden een heel goed restaurantje. De mannen hebben dan ook een overheerlijke (volgens hun eigen zeggen) ribeye steak gegeten. Ik heb het weer bij een lekker kippetje gehouden. Daarna nog lekker relaxen op de kamer.

Groetjes,

Irene