De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 14 - Op naar Las Vegas

Vandaag verlaten we het natuurschoon en reizen we naar het knotsgekke en superhete Las Vegas.

Na een laatste ontbijtje verlaten we Kanab. We proberen eerst vaart te maken richting Las Vegas. In het stadje Hurricane slaan we broodjes in bij de Subway om later als lunch te gebruiken. Hier merken we al dat de temparatuur hier nog veel hoger is als in Kanab. Het is hier boven de 40 graden. We willen nog 1 natuurpark meepikken. Dit is het Fire State Parc dat op 60 km van Las Vegas ligt. Hoewel deze niet zo bekend is blijkt het een enorm mooi en verrassend park te zijn. Er zijn prachtige rotsformaties met golfstructuren en alle kleuren van de regenboog. We wilden nog naar een kloof maar de weg hiernaar toe was afgesloten. Na het zien van het bord "Hike is not recommended due to the heat" liet ik dit idee maar varen (Irene en Maarten hadden er uberhaupt al geen zin in). Het was ook schroeiend heet toen we op enkele plekken uitstapten om het natuurschoon te bewonderen. Het leek het meest op een fohn recht in je gezicht. We zochten nog een plek op in de schaduw om het broodje van de Subway op te eten. Daarna zetten we koers naar Las Vegas.

We arriveren om 16.50 in ons hotel Tropicana op de strip. Omdat we nu in Nevada zitten dat in een andere tijdzone zit is het nu 15.50. Dat is een meevaller. We verliezen echter weer 45 minuten door de lange wachttijd bij de incheck. Nadat we de hotelkamer hebben bekeken en de koffers hebben geinstalleerd gaan we alweer snel op pad. We willen nog wat shoppen en rijden naar Outlet Las Vegas South. Hier scoort Marc 4 kledingstukken en Irene en Maarten 1 exemplaar. Moegelopen stranden we rond half 10 bij Denny's voor ons avondmaal. Daarna keren we terug naar het hotel waar we alle geneugten van Las Vegas weten te weerstaan en naar boven gaan (8e verdieping met mooi uitzicht op de strip) en weldra gaan slapen.