De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 16 - Reis naar Hawaii !!

We hadden deze keer een hele korte nacht. We lagen om 12 uur - half 1 in bed na een leuke en lange dag in Las Vegas en hoorden om half 5 de wekker afgaan. We hadden namelijk om 8 uur de vlucht naar Hawaï. Het was maar een kort ritje naar de luchthaven en het inleveren van de auto, de shuttle van de inleverplek naar de luchthaven en het afleveren van de koffers ging allemaal voorspoedig, dus uiteindelijk waren we nog veel te vroeg bij de gate.

De vlucht ging met een overstap in Los Angelos. De vlucht naar Los Angelos was maar een hele korte van minder dan een uur. Tijdens de overstap kregen we een vervelend bericht van Sanne. Zij was beroofd in Sri Lanka. Gelukkig zonder geweld, maar het is wel schrikken en natuurlijk erg balen van het verlies van telefoon, creditcard, rijbewijs, 300 euro en nog enkele documenten. De meiden hadden het wel goed geregeld door direct naar het politiebureau te gaan en de bankpassen te deactiveren. Ze waren gelukkig ook goed opgevangen door het personeel van het hotel waar zij zaten. Na even gebeld te hebben met Sanne moesten we instappen voor de 2e vlucht van Los Angelos naar Honolulu. Dit was een vlucht van maar liefst 6 uur. Doordat de klok 3 uur terug ging arriveerden we om half 3 op Hawaï. Dit was de 4e keer dat we van tijdzone veranderden deze vakantie. We zitten nu 12 uur vroeger dan in Nederland en 15.5 uur vroeger dan Sri Lanka. Hawaï is het laatste deel in de wereld dat nieuwjaar viert.

Aangekomen in Honolulu kregen we vrij snel onze huurauto. Het ging in ieder geval veel sneller dan in Denver. Daarna zetten we koers naar onze verblijfplaats voor de komende 6 dagen. De eerste indruk van Hawaii was zeer positief. We reden al snel door een prachtig natuurgebied. Echt geweldig mooi, een regenwoud met prachtige verschillende bomen en zo groen. Even later reden we parallel aan de zee met hele mooie stranden en baaien met een prachtig mooie blauwe kleur van de zee. Om 5 uur kwamen we in het hotel aan. Weer een prima verblijfplaats, geregeld door reisbureau Irene, met een mooie ligging, ruime kamer en mooi zwembad. Na wat relaxen en even bellen met Sanne gingen we eten in een nabij gelegen trendy restaurant waar we een speciale hamburger aten. Daarna nog even in bubbelbad gezeten. Ze noemen dit in USA een hot tub. Nou deze is echt hot, je kon er bijna niet in zitten. Maar goed, toch lekker. Inmiddels is het half 11. Voor ons eigenlijk half 2. We vallen dan ook als een blok in slaap en dromen van de mooie dagen op Hawaï die komen gaan.