De 3 Eijsjes op avontuur in Amerika - 2017

Dag 19 - Dagje Honolulu

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we geen workout in de gym nodig. We beklimmen de Diamond Head.

Net zoals meestal zijn we rond half 8 weer wakker. Even lekker in bed blijven lezen, appen, mailen en dan staan we weer op om aan een nieuwe dag op Hawaii te beginnen.

Eerst rijden we hier in de buurt naar Ted's Bakery waar we lekker ontbijten. Daarna rijden we door naar de hoofdstad van Hawaii, Honolulu. Vanaf hier ongeveer een uur rijden. We rijden eerst naar de krater van de Diamand Head. Vandaaruit kun je helemaal naar boven lopen. Het was een pittige klim. De lengte viel wel mee, 1,5 km enkele tocht, maar met een hoogteverschil van 170 meter en in de volle zon met 30 graden behoorlijk zwaar. Eerst liep je over een steil pad omhoog, soms over wat trappen, later ging je nog door een tunnel in een grot en op het eind nog een steile trap die bijna verticaal omhoog ging. Boven aangekomen had je een adembenemend uitzicht op de skyline van Honolulu aan de ontzettend blauwe oceaan. Werkelijk prachtig mooi ! Dan genieten van het uitzicht, veel foto's maken en dan weer naar beneden lopen, wat een stuk sneller en gemakkelijker ging.

De rest van de middag hebben we doorgebracht in het toeristische gedeelte van Honolulu, Waikiki Beach. We vonden het mooier dan verwacht. Wel erg druk en toeristisch, maar ook gezellig en heel mooi aangelegd qua hotels en winkels. Maarten wist de Hollister weer te vinden en heeft nog een t shirt en een trui gekocht !

Na lekker gegeten te hebben bij de Cheescake Factory reden we rond half 7 via de andere kant van het eiland terug.

In het hotel nog lekker buiten bij het zwembad gezeten en natuurlijk nog even in de hottub.

Zoals iedere dag was het weer een geweldig leuke dag. Helaas beginnen we bijna af te tellen en al voorzichting naar de terugvlucht te kijken ...... we willen nog niet aan volgende week zondag denken........aan die enorme jetlag......en de volgende dag weer werken.....

Groetjes,

Irene

Jan van Eijs

Maarten wanneer je in Honolulu een kadootje voor je verjaardag vindt, koop het dan wij betalen dan in Nederland. Oma en Opa. Overigens aan de foto's te zien is het een prachtig eiland. Geniet van de laatste dagen in de States.